164 اختراع ایرانی بین المللی شد

به گزارش یزد بلاگ، کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ثبت بین المللی 164 اختراع حمایت کرد.

164 اختراع ایرانی بین المللی شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تا به امروز بیش از 2 هزار و 200 درخواست برای دریافت حمایت ثبت اختراع به کانون ثبت پتنت ایران ارسال شده که از این میان پس از ارزیابی محتوایی 364 پرونده مورد تایید قرار گرفته است. کانون با حمایت بیش از 90 درصدی خود از مخترعان آنها را در راستا سخت ثبت بین المللی اختراع در ادارات معتبر حمایت می نماید. راستای هموار برای ورود محصولات فناورانه به بازارهای جهانی.

آمریکا، اتحادیه اروپا، کانادا و چین کشورهایی هستند که کانون ثبت اختراع بین المللی را در آنها انجام می دهد.

ثبت بین المللی دارای اهمیت بالایی است. پتنت یک اختراع ثبت شده است هر فردی با کوشش و خلاقیت فکر خود اختراع خلق می نماید و می خواهد که تمام حقوق مادی و معنوی آن را برای خود داشته باشد و از سوی دولت ها یک سیستم حمایتی به وجود آمده است که فرد می تواند اختراع خود را به پتنت تبدیل کند و آن را به ثبت برساند.

در واقع پتنت یک قانون است که مانع دزدیده شدن ایده می گردد، وقتی که یک اختراع پتنت دریافت می نماید مخترع مالک آن پتنت می گردد و بعد از گذشت محدودیت زمانی مشخص شده حق ساخت و استفاده و فروش اختراع در اختیار عموم قرار می گیرد.

کسانی که حق پتنت دارند در صورت احتیاج می توانند مالکیت خود را به فرد دیگر بفروشند. ثبت کردن اختراع به اسم پتنت اجباری نیست.

با توجه به نقش مالکیت معنوی ابداعات و اختراعات، در ترغیب جامعه مخترعین، پژوهشگران، شرکت های خلاق و دانش بنیان به انجام تحقیقات، بیشتر، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این حوزه اقدام به ایجاد یک زیرساخت اساسی کرد.

کانون پتنت ایران با حمایت این معاونت ایجاد شد تا از مخترعین و مالکیت معنوی آنها حمایت کند.

ثبت مقدار پتنت بین المللی یکی از نشانه های پیشرفت کلی اکوسیستم نوآوری کشور محسوب می گردد. به تازگی آمار مقدار ثبت بین المللی پتنت کشور منتشر شده است و 164 اختراع، به ثبت رسیده است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4194

به "164 اختراع ایرانی بین المللی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "164 اختراع ایرانی بین المللی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید