کنسولگری آمریکا در چنگدو تعطیل شد

به گزارش یزد بلاگ، دولت چین در اقدامی متقابل در برابر دولت آمریکا کنسولگری آن کشور را در چنگدو تعطیل کرد.

کنسولگری آمریکا در چنگدو تعطیل شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از العالم، پس از تعطیلی کنسولگری چین در هوستون تگزاس، پکن نیز بنابر وعده ای که داده بود، به اقدام تلافی جویانه دست زد و به دنبال معین مهلت 72 ساعته به آمریکا برای تعطیلی کنسولگری واشنگتن در شهر چنگدو واقع در جنوب غرب پکن، این کنسولگری صبح امروز (یکشنبه) تعطیل و پرچم آمریکا از بالای ساختمان آن پایین کشیده شد.

چهارشنبه گذشته بود که در ادامه تنش های آمریکا با چین، واشنگتن از پکن خواست کنسولگری خود در شهر هوستون ایالت تگزاس را ظرف 72 ساعت آینده تعطیل کند. وزارت امور خارجه چین بلافاصله به این اقدام ناگهانی دولت ترامپ به شدت اعتراض و گفت مقابله به مثل می کند.

آخرین مهلت تخلیه کنسولگری ایالات متحده در چنگدو ساعت 10 صبح امروز (دوشنبه) بود، اما آخرین گروه از کارکنان کنسولگری چنگدو چهار ساعت زودتر از این مهلت یعنی ساعت 6 صبح ساختمان را ترک کرده بودند.

وزارت امور خارجه چین همچنین گفت طبق کنوانسیون وین در زمینه روابط دیپلماتیک و کنسولی، چین مأموریت ها و حضور کارمندان دیپلماتیک ایالات متحده را در پکن تسهیل کرده است. با وجود این، ایالات متحده به ترتیب در اکتبر گذشته و ژوئن سال جاری برای کارمندان دیپلماتیک چین در آمریکا محدودیت هایی اعمال، چندین بار وسایل و چمدان های دیپلمات های چینی را باز و حتی آن ها را به بهانه بررسی های رسمی مصادره کرد.

4106/4033/

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2256

به "کنسولگری آمریکا در چنگدو تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنسولگری آمریکا در چنگدو تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید