کرونا از 15 فروردین سیر نزولی دارد؟

به گزارش یزد بلاگ، مردم عید را رعایت نمایند و در خانه بمانند. بدترین کار در ایام عید این است که نزد بزرگتر ها که گروه حساس تری هستند برویم و اگر خودمان بیماری را داشته باشیم و از آن بی اطلاع باشیم به آن ها منتقل کنیم.

کرونا از 15 فروردین سیر نزولی دارد؟

مینو محرز قائم مقام انجمن حمایت از بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که این موضوع صحت دارد که ویروس کرونا سه تا چهار روز در گلو می مانند و در این چند روز اگر آب نمک غرغره گردد در گلو از بین می رود و وارد ریه ها نمی گردد؟

گفت: از مردم خواهش می کنم که گوش به این اخبار غیر موثق ندهد چرا که اینفودمی کرونا از اپیدمی کرونا خطرناک تر است. این مسائل اصلا جنبه علمی ندارد.

وی گفت: طرح این مسائل ناشی از اینفودمی کرونا است. (اینفودمی همان اپیدمی اخبار نادرست است)، اینفودمی اخبار نادرست مردم جهان و همچنین مردم کشور را بیچاره نموده است. از این دست مسائل امروز زیاد است.

محرز در ادامه با انتقاد از شرایط پیش آمده اضافه نمود: چند روز قبل هم ادعا کردند که شربت درمان کرونا را ساخته اند و سازمان غذا و دارو برای اطلاع افکار عمومی اطلاعیه مبنی بر جعلی بودن آن صادر کرد. عده ای از این آب گل آلود در حال ماهی دریافت هستند و مردم ما باید دقت نمایند که ماهی این افراد شیاد نشوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مردم که الان در خانه نشسته اند در فضای مجازی و اخبار نباشند و وقت خود را صرف فرزندان و زندگی خود بنمایند. توصیه می کنیم کمی دید و بازدید های خود را عقب بیاندازد هیچ مسئله ای به وجود نمی آید. به جای اول فروردین اول اردیبهشت به دیدن اقوام و دوستان خود بروند.

محرز درباره زمان اوج بیماری کرونا در کشور گفت: ما هم اکنون در اوج درگیری با ویروس کرونا در کشور هستیم و این حجم بالا تا 15 فروردین فروکش خواهد نمود و تعداد خیلی خیلی کمتر خواهد شد. از 15 فروردین به بعد میزان ابتلا به ویروس کرونا بر اساس تخمین های اجرا شده سیر نزولی پیدا می نماید.

محرز اضافه نمود: مردم عید را رعایت نمایند و در خانه بمانند. بدترین کار در ایام عید این است که نزد بزرگتر ها که گروه حساس تری هستند برویم و اگر خودمان بیماری را داشته باشیم و از آن بی اطلاع باشیم به آن ها منتقل کنیم.

تا اردیبهشت و خرداد پیک ویروس کرونا در کشور کم می گردد

وی در ادامه درباره اینکه این ویروس تا چه زمانی در جامعه باقی می ماند گفت: تا اردیبهشت و خرداد پیک ویروس کرونا در کشور کم می گردد. سارس که در عربستان به وجود آمد 35 درصد موجب مرگ و میر شد و خیلی زود هم کنترل شد، ولی ویروس کرونای فعلی که در کشور با آن مواجهه هستیم قدرت سرایت بیشتری نسبت به سارس و قدرت کشندگی کمتری دارد. افرادی که بهبود پیدا می نمایند به مسائل دائمی ریه دچار نمی شوند

وی در ادامه تاکید نمود: افرادی که بهبود پیدا می نمایند به مسائل دائمی ریه دچار نمی شوند و بعد از بهبودی به زندگی عادی خود ادامه می دهند.

منبع: خبرگزاری میزان

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: فرادید
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 760

به "کرونا از 15 فروردین سیر نزولی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا از 15 فروردین سیر نزولی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید