پژو 308 جدید با ظاهری کاملا متفاوت رونمایی شد

به گزارش یزد بلاگ، پس از چند سال حضور در بازار و چندین بار فیس لیفت، نسل جدید پژو 308 که ظاهری کاملا متفاوت را به نمایش می گذارد، رونمایی شد.

پژو 308 جدید با ظاهری کاملا متفاوت رونمایی شد

باید گفت که مدل جدید پژو 308 (Peugeot 308) ارزش انتظار را داشته است. این خودرو نسبت به نسخه های قبلی کاملا بازطراحی شده و در حالی که همچنان با شیوه قرارگیری لوگوی پژو و نشان 308، به گذشته پیوند می خورد، از سبک طراحی تازه ای بهره می برد که می توان آن را رقیب فولکس واگن گلف دانست. این نخستین خودرویی است که از لوگوی جدید پژو در آن استفاده می گردد.

چراغ های جلو همین طور که پیش از این لو رفته بود، مانند دندان های نیش گربه سانان تا پایین سپر امتداد یافته و 308 را با محصولات تازه پژو هماهنگ تر می نماید. جلوپنجره این خودرو هم از شاسی بلندهای تازه پژو مانند 3008 و 5008 الهام گرفته است و برای نسخه های GT و GT Pack از چراغ های باریک ماتریسی در کنار بهره می برد. این در حالی است که تیپ های پایه ای تر از چراغ های جلوی بزرگتر استفاده می نمایند و چراغ های LED تنها برای بعضی عملنمودها به کار می رود.

پژو 308 جدید برای چراغ های عقب هم از LED استفاده می نماید که با یک نوار سیاه سراسری و البته مانند دیگر مدل های جدید، بدون چراغ، همراه می گردد. در معرفی این خودرو پژو از رنگ های سبز زیتونی و آبی رونمایی نموده است اما خریداران می توانند 308 مدل 2021 را در رنگ های قرمز اکسیری، سفید یخچالی، سفید صدفی، مشکی متالیک و نقره ای تهیه نمایند. همچنین چرخ های خودرو در ابعاد 16 تا 18 اینچی قابل انتخاب است.

تقریبا مانند نسل جدید همه اتومبیل ها، 308 هم بزرگتر از نسخه های قبلی اس. طول خودرو با 11 سانتی متر افزایش نسبت به قبل، به 4.36 متر رسیده است و فاصله دو محور چرخ ها با 55 میلی متر افزایش، 2675 میلی متر است. برای یاری به طراحی آیرودینامیکی بهتر، سقف این مدل پایین تر است و با 20 میلی متر کاهش به 1.44 متر رسیده که به پژو امکان می دهد ضریب پسا (درگ) را به 0.28 برساند.

درون خودرو هم از یک ترکیب مفهومی تازه بهره می برد. پژو به طراحی های نوگرایانه معروف است و تغییرات اساسی در 308 هم از این قاعده مستثنی نیست. تیپ های گران تر خودرو دارای نمایشگر 10 اینچی برای راننده هستند و یک نمایشگر لمسی با همین ابعاد هم به عنوان سیستم مرکزی و استاندارد عرضه می گردد.

هوای خودرو با استفاده از یک کلید لمسی قابل تنظیم است که در کنار دکمه های دیگر زیر نمایشگر قرار گرفته اند و به راحتی در دسترس هستند. اگرپه هنوز بعضی دکمه های فیزیکی هم در داشبورد خودرو دیده می گردد اما مانند برندهای دیگر، پژو هم بسیاری از قابلیت ها را در سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی مرکزی ادغام نموده است.

از پد شارژ بی سیم گرفته تا روشنایی محیطی هشت رنگ LED، سیستم صوتی با 10 بلندگو و جایگاه های برقی قابل تنظیم، فضای داخلی خودرو تمام انتظارات از یک هاچ بک جمع وجور را برآورده می نماید. حتی قابلیتی با نام کابین پاک (Clean Cabin) هم وجود دارد که ضمن نمایش کیفیت هوا بر روی نمایشگر اصلی، گازها و ذرات آلاینده را فیلتر می نماید. قابلیتی که به ویژه در زمان همه گیری کرونا استقبال خوبی از آن خواهد شد.

با وجود گسترش ابعاد 308 جدید، ظرفیت بار اندکی کاهش یافته و از 420 لیتر به 412 لیتر رسیده است. با جمع کردن جایگاه های عقب این فضا به 1323 لیتر می رسد. همچنین محفظه های اضافی هم برای بار در سراسر فضای داخلی خودرو درنظر گرفته شده که در مجموع 34 لیتر حجم اضافی فراهم می نماید.

این خودرو بر پایه پلتفرم توسعه یافته EMP2 ساخته شده و بنابراین نسل بعدی پژو 308 مجهز به پیشرانه سه سیلندر توربوشارژر خواهد بود که در دو نسخه عرضه می گردد. پیشرانه بنزینی 1.2 لیتری که 110 اسب بخار قدرت را به وسیله جعبه دنده 6 سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک برای تیپ های قدرتمندتر، به چرخ ها می فرستد و نسخه دیزلی 1.5 لیتری چهار سیلندر با 130 اسب بخار قدرت که باز هم با جعبه دنده دستی و اتوماتیک قابل انتخاب است.

در هنگام عرضه، دو مدل پلاگین هیبریدی هم با چرخ جلو متحرک، جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک و بسته باتری 12.4 کیلووات ساعت و یک موتور الکتریکی 81 کیلووات دردسترس خواهد بود. تفاوت این دو مدل در موتور بنزینی خواهد بود که در پیکربندی ضعیف تر 150 اسب بخار و در نسخه قدرتمندتر 180 اسب بخار قدرت خواهند داشت. بنابراین قدرت مجموع به ترتیب 180 اسب بخار و 225 اسب بخار خواهد بود و هر دو پیشرانه الکتریکی با استاندارد WLTP برد 60 کیلومتر خواهند داشت.

قرار است پژو 308 جدید در کارخانه استلانتیس (Stellantis) در مولوز (Mulhouse) فرانسه فراوری گردد و فروش ان از نیمه دوم سال در اروپا شروع گردد.

عکس ها: پژو 308 جدید مدل 2021

Credit: Peugeot

منیع: Motor1

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3575

به "پژو 308 جدید با ظاهری کاملا متفاوت رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو 308 جدید با ظاهری کاملا متفاوت رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید