پرسپولیس در خطر محرومیت عجیب

به گزارش یزد بلاگ، تیم پرسپولیس که خود را برای مسابقات لیگ بیست و سوم آماده می نماید، ممکن است در فصل نو با مسائل زیادی روبه رو گردد. پس از هجوم عربستان به بازار جابجایی جهانی و درو کردن ستارگان موجود در مارکت اروپا، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای قدرتمندتر کردن تیم های لیگ و طبق تغییرات چهارچوب لیگ قهرمانان آسیا، قوانین نوی را وضع کردند. طبق این قوانین، هر تیم مجاز به استفاده از هفت بازیکن خارجی است و البته بازیکنان لژیونر شاغل در فوتبال اروپا هم جزء همین سهمیه محسوب می شوند. یکی دیگر از بند های این مصوبه نو این است که اگر بازیکن خارجی (پرکننده سهمیه خارجی) حداقل در شصت درصد مسابقات لیگ حاضر نباشد، یک سهمیه خارجی تیمش برای فصل آینده از دست می رود.

پرسپولیس در خطر محرومیت عجیب

پرسپولیس که تقریباً در بیشتر پست ها به جز مدافع چپ، هافبک مرکزی و مهاجم هدف کامل است، برای رقابت در لیگ قهرمانان آسیا دست به تقویت هرچه بیشتر خود زد و به همین دلیل، حسین کنعانی زادگان و شهاب زاهدی را به عنوان دو سهمیه خارجی خود جذب کرد.

پرسپولیس در فصل قبل، گئورگی گولسیانی و وحدت حنانوف را به عنوان دو تن از خارجی های خود در فهرست داشت و به احتمال بالا، یک دروازه بان خارجی هم جذب خواهد شد.

بعلاوه احتمال اضافه شدن دیرهنگام مهاجم خارجی سرخپوشان، با توجه به مصاحبه اخیر یحیی گل محمدی، بالا رفته است. موارد بالا را می توان یک آژیر خطر برای پرسپولیس دانست؛ البته نه برای پرسپولیس لیگ بیست و سوم، بلکه برای تیمی که در لیگ بیست و سوم رقابت خواهد نمود. با ترافیک سنگین خط دفاع، حتی احتمال نرسیدن گولسیانی به سقف حداقلی بازی خارجی را هم به وجود آورده: چه رسد به وحدت حنانوف که همان فصول قبلی هم خیلی به کار گرفته نمی شد و بیشتر حکم تعویضی را داشت.

بعلاوه با توجه به نام های مطرح شده برای دروازه بان ذخیره خارجی، بعید است گلر جذب شده در رقابت با علیرضا بیرانوند بتواند در شصت درصد بازی های لیگ، یعنی حداقل هجده مسابقه، درون چهارچوب قرار بگیرد.

مهاجم خارجی تیم هم در صورت دیر اضافه شدن، فرصت مچ شدن با تیم را از دست می دهد و به همین مساوات، او هم در خطر نرسیدن به حد نصاب حضور در بازی ها قرار می گیرد.

موارد بالا، همه و همه می تواند با دست به دست هم دادن پرسپولیس لیگ بیست و سوم را از داشتن چهار سهمیه خارجی محروم کند؛ آن هم در شرایطی که به احتمال زیاد، تیم های صنعتی و رقبای سنتی مثل استقلال فصل بعد با کاهش جذب لژیونر بیشتر رو به نفرات خارجی خواهند آورد و دست پرسپولیس و یحیی گل محمدی در رقابت با آن ها بسته خواهد شد.

منبع: ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 18 مرداد 1402 بروزرسانی: 18 مرداد 1402 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 5022

به "پرسپولیس در خطر محرومیت عجیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس در خطر محرومیت عجیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید