پارک های بندرعباس : معرفی 6 پارک معروف و زیبا در بندرعباس

به گزارش یزد بلاگ، بندرعباس از مناطق توریستی و پر طرفدار ایران برای گردشگران است. به همین دلیل شهرداری بندرعباس برای رفاه و تفریح شهروندان و گردشگران پارک های زیبایی را ساخته که در این مطلب از خبرنگاران به آن می پردازیم .

پارک های بندرعباس : معرفی 6 پارک معروف و زیبا در بندرعباس

با پارک های ساحلی و معروف بندرعباس آشنا شویم

بندرعباس به دلیل شرایط خاص خود همواره پذیرای مهمانان زیادی از اقصی نقاط ایران است و جمعیت این شهر در فصل های مختلف سال متفاوت است و همین شرایط موجب شده تا این شهر به یکی از مقصدهای گردشگری دریایی جنوب کشور تبدیل شود.

پارک ساحلی غدیر بندرعباس

پارک غدیر بندرعباس پارکی ساحلی بزرگی می باشد که در کنار آن هتل و رستوران گوهرشاد ، تالار کنسرت آوینی واقع شده است.

در امتداد پارک محلی برای شنا کردن و قایق سواری تعبیه شده است ، همچنین راستا ویژه دوچرخه سواری و محل کرایه دوچرخه در آن واقع شده است ، همچنین در اغلب اوقات استفاده از اسب و شتر در پارک فراهم است.

همچنین قسمتی از این پارک ساحلی که در آن پرچم بزرگ ایران واقع شده است محل تجمعات مختلف مردم شهر از قبیل عزاداری روز تاسوعا ، بازارچه های خیریه و حتی جشن های خودجوش مردمی پس از موفقیت های ملی می باشد .

در این پارک مجموعه ورزشی غدیر واقع شده است که دارای زمین های فوتبال و والیبال ساحلی می باشد که مسابقات کشوری در آن ها برگذار می شود .

این پارک دارای سرویس بهداشتی ، حمام سیار و آب برای شستشو و آلاچیق های متعدد می باشد. طول این پارک ساحلی حدود 1/5 کیلومتر می باشد .

پارک ساحلی دولت بندرعباس

پارک ساحلی دولت قدیمی ترین پارک ساحلی بندرعباس می باشد که در بین دو پارک ساحلی غدیر و ولایت واقع شده است.

این پارک دارای سرویس بهداشتی ، مسجد و آب برای شستشو و آلاچیق های متعدد می باشد همچنین از امکانات رفاهی این پارک میتوان از وسایل ورزشی ، میز پینگ پنگ و قهوه خانه نام برد .

در انتهای پارک پیست کارتینگ خلیج فارس و پارک بچه ها واقع شده است . طول این پارک ساحلی حدود 1/3 کیلومتر می باشد .

پارک ساحلی ولایت بندرعباس

پارک ولایت بندرعباس پارکی ساحلی به مساحت 100 هزار متر می باشد که در بلوار صدف واقع شده است . در این پارک پیست اسکیت و دوچرخه سواری و پارک بچه ها واقع شده است ، در این پارک همچنین امکان کرایه اسکیت و دوچرخه فراهم است .

این پارک دارای قهوه خانه و رستوران و فضای سبز بسیار مناسب می باشد و از نکات قابل توجه این بوستان نور پردازی آن است که زیبایی خاصی به شب های آن داده است.

این پارک دارای سرویس بهداشتی و آلاچیق های متعدد می باشد. طول این پارک ساحلی حدود 800 متر می باشد .

مجموعه پارک جنگلی طبیعت (جهاد) بندرعباس

مجموعه پارک جنگلی طبیعت که در کیلومتر 4 جاده بندرعباس-میناب قرار گرفته است. مجموعه پارک جنگلی طبیعت با مساحت 32 هکتار بزرگترین پارک جنگلی شهر بندرعباس می باشد.

که پیشتر با نام پارک جنگلی جهاد و اخیراً با نام مجموعه طبیعت شناخته می شود که شامل استراحت گاه برای گردشگران، امکانات رفاهی و … می باشد.

باغ پرندگان پارک جنگلی طبیعت

همچنین در اسفند ماه 97 در این مکان باغ پرندگان بندرعباس با مساحت 6.2 هکتار افتتاح شد که هم اکنون پذیرای گردشگران می باشد.

پارک جنگلی خلیج فارس بندرعباس

این بوستان با گونه های گیاهی مختلف و درختانش و سکوهایی جهت اسکان گردشگران و وسایل بازی بچه ها و وسایل ورزش و … و محل اسکان مهمانان نوروزی فضای بسیار مناسبی را برای شهروندان و گردشگران فراهم آورده است.

آدرس پارک جنگلی خلیج فارس بندرعباس

آدرس پارک جنگلی خلیج فارس بندرعباس : بلوار امام خمینی ، قبل از فرودگاه ، ابتدای بلوار خلیج فارس

پارک شهید دباغیان بندرعباس

پارک شهید دباغیان یکی از بزرگترین پارک های شهر بندرعباس می باشد. از این پارک با عنوان پارک شهر نیز یاد می شود. وسعت این پارک 110000 متر مربع می باشد.

پارک دباغیان شامل امکاناتی همچون سینما 5 بعدی، فضای سبز و وسایل بازی بچه ها می باشد. همچنین باغ گل های بندرعباس با مساحتی بالغ بر 2 هکتار و 200 گونه گیاه فصلی در این پارک قرار گرفته است.

پارک شهید دباغیان در بلوار امام خمینی شهر بندرعباس واقع شده است. این پارک به علت پوشش گیاهی مناسب و فضاسازی مطلوب هر ساله مورد استقبال مسافران و گردشگران جهت اسکان قرار می گیرد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2150

به "پارک های بندرعباس : معرفی 6 پارک معروف و زیبا در بندرعباس" امتیاز دهید

4 کاربر به "پارک های بندرعباس : معرفی 6 پارک معروف و زیبا در بندرعباس" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک های بندرعباس : معرفی 6 پارک معروف و زیبا در بندرعباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید