عربستان، افشای اسناد آمریکایی از کوشش آل سعود برای جلب نظر دولت بایدن

به گزارش یزد بلاگ، طبق اسناد فاش شده از وزارت دادگستری آمریکا ، حاکمان عربستان سعودی برای جلب نظر دولت دموکرات آمریکا دست به دامان لابی ها شده اند.

عربستان، افشای اسناد آمریکایی از کوشش آل سعود برای جلب نظر دولت بایدن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الخلیج الجدید، اسناد رسمی وزارت دادگستری ایالات متحده کوشش های مقامات سعودی برای بهبود چهره عربستان را با ورود جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا به کاخ سفید فاش کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گزارش سی ان بی سی یکی از لابی هایی که عربستان سعودی برای جلب نظر دولت دموکرات آمریکا با آن توافق نموده ، شرکت روابط عمومی ال اس2 گروپ است که قراردادی به ارزش 1.5 میلیون دلار به مدت یک سال امضا نموده است.

اسناد وزارت دادگستری آمریکا همچنین نشان می دهد که عربستان از خدمات گروه دیگری به نام گروه استراتژیک آرنا استفاده می نماید؛ و این شرکت قرار دادی در اول دسامبر امضا نموده که بر اساس این توافق این شرکت ،مردم، مسئولین، مقامات و همچنین رسانه ها را از اهمیت تقویت روابط مستحکم میان واشنگتن و ریاض مطلع خواهد نمود.

ارزش این قرارداد ماهیانه 5000 دلار است و این قرارداد چند هفته پس از اعلام شدن بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا منعقد شده است. کوششهای امور دولتی در این شرکت توسط مارک گرول ، استراتژیست جمهوری خواه ، که مدیر رقابت های انتخاباتی مجدد جورج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2004 در ویسکونسین بود ، انجام می گردد.

عربستان همچنین از خدمات شرکت آف هیل استراتژی از اکتبر ماه گذشته تا 18 ژانویه برای بهبود جلوه خود استفاده نموده است.

بر اساس اسنادی که از این قرارداد فاش شد، عربستان 25 هزار دلار به این شرکت پرداخت نموده تا این گروه از کوشش های سفارت برای برقراری ارتباط در کنگره و تقویت روابط دوجانبه میان عربستان و آمریکا حمایت کند.اجرای این قرارداد زمانی شروع شد که بایدن در تمام نظرسنجی های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا از ترامپ جلوتر بود.

بر اساس گزارش مرکز سیاست های جوابگو، یک سازمان مستقل که در واشنگتن فعالیت می نماید، عربستان در سال 2018 بیش از 30 میلیون دلار برای لابی گری در آمریکا هزینه نموده و در سال 2020 حدود 5 میلیون دلار هزینه نموده است.

ریاض با آمریکا در دوران دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا رابطه بسیاری نزدیک و محبت آمیز داشته است که آمریکا فشار حداکثری را علیه مخالف عربستان یعنی ایران اعمال کرد و حتی عربستان را به دلیل کارنامه سیاه حقوق بشری تحت فشار قرار نداد و حامی تمام جنایت های عربستان نیز بود.

اما عربستان امروز از دولت جدید دموکرات ها بسیار هراس دارد ؛چراکه جو بایدن وعده داده که به مذاکرات هسته ای با ایران بازخواهد گشت و پرونده حقوق بشر عربستان را مورد آنالیز قرار می دهد و همچنین فروش تسلیحات به عربستان را متوقف خواهد نمود. همین امر موجب شده تا مقامات سعودی بعضی از لابی های مرتبط با دموکرات ها را برای حمایت از عربستان و بهبود چهره این کشور در میان غربی ها و همچنین نزد جو بایدن به کار گیرند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2987

به "عربستان، افشای اسناد آمریکایی از کوشش آل سعود برای جلب نظر دولت بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، افشای اسناد آمریکایی از کوشش آل سعود برای جلب نظر دولت بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید