سفر 1 روزه به جاذبه کمتر شناخته شده کرمانشاه

به گزارش یزد بلاگ، کرمانشاه یکی از شهرهای بسیار کهن و زیبا در غرب ایران است که جذابیت های فراوانی برای گردشگران دارد. با سفر به کرمانشاه می توانید سفری خاطره انگیز در آخرین روزهای تابستان برای خود داشته باشید.

سفر 1 روزه به جاذبه کمتر شناخته شده کرمانشاه

سفر به کرمانشاه می تواند یکی از برترین سفرهای عمرتان باشد به خصوص که به تازگی یک محور جهانگردی نو نیز در کرمانشاه معرفی شده است. هرچند کرمانشاه مملو از جاذبه های طبیعی و توریستی فراوان است؛ اما تماشا یک منطقه جهانگردی بکر و کمتر شناخته شده می تواند سفر به یادماندنی تری برای شما به ارمغان آورد.

سفر به کرمانشاه با راهنمای جهانگردی کرمانشاه

کرمانشاه یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که در دوره های مختلف نام های متفاوتی داشته است. کامبادان، کارمیسین، کارمیشین، کرمینشان از نام هایی بوده که در دوره هخامنشیان بر این شهر ایران گذاشته بودند.

اگر سوال شما این است که نام قدیمی کرمانشاه چه بود؟ باید به شما بگوییم که کرمانشاهان بوده که به مرور زمان به کرمانشاه تغییر نام داده است. از همین جهت می توان نتیجه گرفت که قدمت سکونت در این شهر به زمان های بسیار دور برمی شود.

این قدمت چندهزارساله باعث شده که شهر کرمانشاه دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی باشد. جاهای تماشای کرمانشاه معروفیت فراوانی در میان مردم دارند؛ اما برخی از جاذبه های این شهر هنوز ناشناخته مانده و کمتر کسی از آن خبر دارد. محور جهانگردی سر فیروزآباد - زنگی یکی از این جاهای تماشای کمتر شناخته شده است.

در دهستان سر فیروزآباد کرمانشاه که در فاصله شصت کیلومتری جنوب این شهر واقع شده است، می توانید یکی از قدیمی ترین بقاع متبرکه موجود در غرب کشور را ببینید. بقعه یا قدمگاه قنبر زنگی که از نظر مردم محلی قداست بسیار بالایی دارد و هرساله میزبان زوار زیادی از منطقه ها اطراف است.

بقعه قنبر زنگی کجاست؟

در میان انبوه درختان بلوط و در منطقه ای کوهستانی با کوه های سر به فلک کشیده و پایدار که چشمه های جوشان با آب زلال گوارایی از آن ها جریان دارد، بقعه ای قرار گرفته که برای مردم این منطقه بسیار مقدس است. نام این بقعه که آن را با نام قدمگاه نیز می شناسند بقعه زنگی یا قدمگاه قنبر زنگی است. مسئولین کرمانشاه برای اینکه بتوانند یک محور جهانگردی مجذوب نماینده و نو در منطقه ایجاد نمایند بیست میلیارد ریال هزینه زیرساخت های جهانگردی بخش سر فیروزآباد تا بقعه زنگی را نموده اند.

سفر سه روزه به کرمانشاه

از آنجایی که در روزهای پایانی تابستان سال جاری چند تعطیلی وجود دارد می توانید یک سفر سه روزه مجذوب نماینده به کرمانشاه داشته باشید و علاوه بر تماشا جاذبه های تاریخی و طبیعی این منطقه به تماشا این محور جهانگردی کمتر شناخته شده و بکر نیز بروید. این منطقه با داشتن چشم انداز های طبیعی فراوان در کنار یک جاذبه مذهبی، پتانسیل خوبی برای جذب جهانگرد دارد. اگر در پی سفر به منطقه ای زیبا و خوش آب وهوا هستید که زیرساخت های جهانگردی خوبی در آنجا وجود دارد؛ ولی همچنان بکر و خلوت است، فیروزآباد زنگی می تواند گزینه مناسبی باشد.

برترین زمان سفر به کرمانشاه

فصل بهار و تابستان فرصت خوب و زمان مناسبی برای سفر به کرمانشاه است. در اواخر تابستان کرمانشاه آب وهوای مطلوب و معتدلی دارد که برای جهانگردی بسیار مناسب و دلپذیر است.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 مرداد 1402 بروزرسانی: 27 مرداد 1402 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 5026

به "سفر 1 روزه به جاذبه کمتر شناخته شده کرمانشاه" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر 1 روزه به جاذبه کمتر شناخته شده کرمانشاه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر 1 روزه به جاذبه کمتر شناخته شده کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید