راه اندازی سرویس ترافیک هوایی تا 6 ماه آینده، درخواست عبور از فضای کشور در قالب طرح های پروازی

به گزارش یزد بلاگ، مدیرکل کنترل ترافیک هوایی گفت: با راه اندازی و عملیاتی شدن نرم افزار ارتقای ارائه سرویس ترافیک هوایی تا 6 ماه آینده، شرکت های هواپیمایی می توانند درخواست عبور از فضای کشور جمهوری اسلامی ایران را در قالب طرح های پروازی ارسال نمایند.

راه اندازی سرویس ترافیک هوایی تا 6 ماه آینده، درخواست عبور از فضای کشور در قالب طرح های پروازی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران امیرحسین صادقچه درباره تعداد پرواز های داخلی و عبوری در شرایط کرونا، گفت: پیش از به وجود آمدن شرایط کرونا در آسمان کشور روزانه 1450 تا 1550 پرواز از سرویس ترافیک هوایی بهره مند می شدند که سهم پرواز های عبوری در این آمار بین 750 تا 850 پرواز بود.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان و تحت تاثیر قرار دریافت پرواز ها از این شرایط بحرانی، تعداد پرواز های داخلی و عبوری از دی ماه سال گذشته سیر نزولی پیدا کرد.

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی اعلام کرد: در اواخر سال شمسی گذشته، همه کشور ها به طور جدی تحت تأثیر گسترش این ویروس واقع شدند و تصمیم به لغو و کاهش تردد پرواز ها توسط همه کشور ها صورت گرفت و به تبع آن در کشور ما نیز تعداد پرواز ها به طور قابل توجهی کاهش یافت و با کاهش درآمد در بخش حمل و نقل هوایی روبرو شدیم.

صادقچه مطرح کرد: پس از کنترل نسبی شرایط بحران و اعمال پروتکل های بهداشتی در صنعت هوانوردی در 6 ماهه نخست سال جاری، تعداد پرواز ها رو به افزایش گذاشت.

وی با اشاره به اینکه شرکت های هواپیمایی خواهان افزایش پرواز های عبوری خود از آسمان ایران هستند، گفت: امیدواریم با توجه به شرایط موجود، فرصت جذب بیشتری را برای پرواز های عبوری ایجاد کنیم.

* رفع مسائل موجود در ارائه سرویس اطلاعات هوانوردی

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی با اشاره به روز جهانی کنترل ترافیک هوایی، درباره مجموعه کنترل ترافیک هوایی شرح داد: در این مجموعه 3 معاونت شامل مرکز کنترل فضای کشور، امور فرودگاهی-هوانوردی و جریان ترافیک هوایی فعالیت می نمایند.

صادقچه اضافه نمود: پیگیر نرم افزار و اتوماسیون در اداره اطلاعات هوانوردی هستیم تا بتوانیم سرویس اطلاعات هوانوردی را بر اساس آخرین استاندارد ها و الزامات سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی و با کوشش متخصصان به روز کنیم؛ قطعاً می توان با بکارگیری این نرم افزار، مسایل و مسائل موجود در ارائه سرویس اطلاعات هوانوردی را رفع کرد.

* جزئیات راه اندازی نرم افزار ارتقای ارائه سرویس ترافیک هوایی

وی گفت: نرم افزار دیگری در دست اجرا است که می تواند در ارتقای ارائه سرویس ترافیک هوایی نقش بسزایی داشته باشد و یاری می نماید در آینده طرح پرواز ها را مدیریت کنیم.

* امکان درخواست عبور از فضای کشور در قالب طرح های پروازی برای ایرلاین های جهان

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی اضافه نمود: با راه اندازی و عملیاتی شدن این نرم افزار، شرکت های هواپیمایی می توانند درخواست عبور از فراز کشور جمهوری اسلامی ایران را در قالب طرح های پروازی ارسال نمایند، این طرح ها در نرم افزار بر اساس رویه ها و قوانین موجود مورد آنالیز قرار گرفته و در صورت نداشتن مشکل تأییدیه، مجوز پروازی صادر خواهد شد.

صادقچه با بیان اینکه امیدواریم این نرم افزار تا 6 ماه دیگر به بهره برداری برسد، اظهار کرد: بکارگیری این نرم افزار موجب افزایش سرعت و دقت در کار شده و با استفاده از بانک های اطلاعات پروازی این سامانه، می توان با ایجاد توازن بین تقاضا ها و ظرفیت فضای کشور، در ارتقای ارائه سرویس ترافیک هوایی برنامه ریزی کرد.

*جذب سهم بیشتری از پرواز های عبوری منطقه با ایجاد جهت های کوتاه و مستقیم

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی با بیان اینکه در حوزه فضای کشور، فرودگاه ها و کنترل ترافیک هوایی طرح های قابل آنالیز ارایه شده است، گفت: نیازمند رادار و اتوماسیون های جدید، سوئیچینگ و پشتیبان هستیم.

وی درباره راه حل های جذب پرواز های عبوری و تشویق شرکت های هواپیمایی برای استفاده از فضای ایران گفت: ایجاد جهت های مستقیم و استفاده بهینه از فضا همیشه مورد تأکید ایکائو است و ایجاد جهت های کوتاه و مستقیم غیر از صرفه مالی از لحاظ زیست محیطی قابل آنالیز و تامل است، باید بتوانیم با ایجاد جهت های هوایی کوتاه و مستقیم، سهم بیشتری از پرواز های عبوری منطقه را به خود اختصاص دهیم.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2628

به "راه اندازی سرویس ترافیک هوایی تا 6 ماه آینده، درخواست عبور از فضای کشور در قالب طرح های پروازی" امتیاز دهید

1 کاربر به "راه اندازی سرویس ترافیک هوایی تا 6 ماه آینده، درخواست عبور از فضای کشور در قالب طرح های پروازی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سرویس ترافیک هوایی تا 6 ماه آینده، درخواست عبور از فضای کشور در قالب طرح های پروازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید