راهنمای خرید اپیلاتور؛ هر آنچه قبل از خرید باید بدانید

به گزارش یزد بلاگ، در این مقاله قصد داریم به شکلی دقیق و کامل در خصوص چگونگی انتخاب یک اپیلاتور یا دستگاه اصلاح موی خانم ها صحبت کنیم. البته از آنجایی که ما در دنیای واقعی زندگی می کنیم، موضوع پول همواره در زمان خرید چیزی که به آن احتیاج داریم مطرح است، بنابراین سعی می کنیم که در این نوشتار هر آنچه برای خرید یک اپیلاتور باکیفیت اما نه چندان گران ضروری است را بیان کنیم.

راهنمای خرید اپیلاتور؛ هر آنچه قبل از خرید باید بدانید

اپیلاتور چیست؟

دستگاه اپیلاتور یک روش آسان و موثر برای حذف موهای زائد بدن خانم ها است. این نوع کالای الکترونیکی با یاری یک سری موچین که به تنه دستگاه وصل شده است، موها را به آرامی از ریشه جدا می نماید. طی این روش به مرور زمان موهای زائد شما کم می گردد و برای مدت طولانی تری پوستی بدون مو (3-4 هفته) خواهید داشت. برترین ویژگی دستگاه های اپلیدی است که به یاری آن ها می توانید از شر نازک ترین موهای ممکن، حتی به مقدار 0.05 میلی متر خلاص شوید. با این حال باید بدانید که اگرچه طی این روش موهای زائد نازک تر می شوند اما این دستگاه می تواند عاملی جدی برای ایجاد موهای زیر پوستی باشد. روش هایی نظیر اپیلاسیون، وکس، اپیلاتور، بند انداختن و موارد مشابه باعث نازکتر شدن ضخامت موهای زائد می شوند که طی آن این نوع از موها نمی توانند لایه میانی پوست را شکافته و از آن خارج شوند.

آیا خرید اپیلاتور ارزش بالاتری نسبت به سایر روش ها دارد؟

خوشبختانه، اغلب اپیلاتورها دستگاه های فوق العاده گران قیمتی نیستند، به خصوص زمانیکه می دانید با خرید یکی از آن ها برای سال ها می توانید از آن بهره ببرید و مانند کرم های اپیلاسیون یا موبر مو نیست که مجبور باشید بارها و بارها آن ها را خریداری کنید. این یکی از ویژگی های اصلی و ارزشمندی است که من واقعاً از آن قدردانی می کنم. در حالت کلی اولا اغلب مدل های اپیلاتور 2 سال گارانتی دارند. ثانیاً، این دسته از محصولات ابزارهای کوچک و محکمی هستند که می توانند همزمان موهای زیادی را بگیرند. روش کار در این نوع دستگاه ها تقریباً همان کاری است که سالن های اپیلاسیون با هزینه کمتر انجام می دهند، به این معنی که هر دو موها را با فولیکول حذف می نمایند.

آشنایی با انواع اپیلاتور و مزایای هر کدام

در حالت کلی سه دسته اصلی از این دستگاه ها در بازار وجود دارد، اما سیمی یا شارژی بودن آن ها هم نقش مهمی در انتخاب و خرید شما دارد. کاملا بدیهی است که اپیلاتورهای سیم دار دارای یک سیم متصل هستند که هنگام استفاده از دستگاه باید به برق متصل باشند. از طرفی گزینه های شارژی هم در بازار موجود هستند که با یک باتری قابل شارژ و یک سیم شارژر قابلیت استفاده در همه جا را دارند. مطمئنا مدل های شارژی برای حمل و استفاده در محیط های مختلف جزو گزینه های برتر به شمار می روند.

اپیلاتور فنری

اپیلاتور فنری، اولین مدل از انواع اپیلاتور محسوب می گردد. در این مدل چند فنر به یکدیگر متصل شده و با کشیدن دستگاه روی پوست، مو های زائد بدن از ریشه کنده می شوند. در واقع فنرهای به کار رفته در این دستگاه، به گونه ای می چرخند و حرکت می نمایند که سیم پیچ ها به هم فشرده و سپس از هم جدا می شوند تا بتوانند موها را بگیرند و آن ها را از ریشه بیرون بکشند. یکی از مهم ترین نقاط ضعف این نوع دستگاه در این است که این محصول انعطاف پذیری بالایی دارد و به همین علت هم به راحتی نمی تواند موها را بگیرد.

اپیلاتور موچینی

این دسته از محصولات جزو برترین و مدرن ترین مدل های بازار به شمار می روند. این نوع از سیستم ها دارای صفحاتی هستند که زمانیکه سر اپیلاتور به چرخش در می آید، این صفحات به راحتی چرخیده و شبیه یک موچین، موهای زائد را از ریشه در می آورند. نکته مهمی که در رابطه با نمونه های موچینی وجود دارد آن است که هر چه تعداد موچین ها بیشتر باشد فرآیند اپیلاسیون بهتر و با سرعت بیشتری رخ خواهد داد. امروزه اپیلاتورهای موچینی موجود در بازار از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند که با وجود برند های متنوع دست شما در انتخاب باز است.

اپیلاتور چرخشی

این مدل از اپیلاتورها همانند مدل های فنری هستند، با این تفاوت که دیسک های به کار رفته در ساختار گزینه های چرخشی، نسبت به فنری، قوی تر اند و دوام بیشتری دارند. در این نوع اپیلاتورها، دیسک ها تقریباً به همان روش فنرها کار می نمایند؛ یعنی چنان که گفتیم می چرخند و به سمت یکدیگر می آیند تا موها را بگیرند و آن ها را بیرون بیاورند و سپس از هم جدا می شوند تا موها آزاد شوند.

انتخاب اپیلاتور بر اساس لوازم جانبی

وقتی صحبت از لوازم جانبی می گردد، سری های متنوع این دستگاه می تواند نقطه آغاز خوبی برای انتخاب باشد. به طور کلی بعضی لوازم جانبی همانند کلاهک می تواند بخشی از موچین دستگاه را پنهان کند، بنابراین فقط بخشی از موچین، موها را از بین می برند. این نوع اکسسوری از منظر استفاده از اپیلاتور در نقاط حساس که معمولا با درد همراه است و برای افراد مبتدی کاربردی است. از طرفی بعضی مدل های این نوع محصولات سری های متنوعی دارند که برای استفاده در بخش های مختلف بدن به کار می آیند.

هنگام خرید اپیلاتور چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

همانطور که قبلا هم اشاره شد، انواع مختلفی از اپیلاتورها در دسترس هستند، بنابراین هنگام تهیه یکی از آن ها اولویت با احتیاجهای شما و مطابقت دستگاه با آن است. به این معنی که اگر عادت به اصلاح موها در محیطی مانند حمام هستید خرید گزینه ای شارژی و مرطوب می تواند به کار شما بیاید.

1. قصد اصلاح چه منطقه های از بدن را دارید؟

اپیلاتورها با اتصالات و سری های مختلفی برای استفاده در نواحی مختلف بدن عرضه می شوند. بنابراین، گزینه ای را انتخاب کنید که به برترین وجه با احتیاجهای شما مطابقت دارد. بعضی مدل های بازار قابلیت چیدن موهای ضخیم و نازک تمام نواحی بدن را دارند، در حالی که بعضی دیگر برای پاها، دست ها و زیر بغل برترین انتخاب اند، بعلاوه وجود سری های اضافی برای منطقه ها بسیار حساس مانند خط مایو می توانند مفید باشند. در حالی که اگر ساعت های زیادی را به شیو کردن در اتاق می گذرانید انتخاب مدل های برقی می تواند راه گشا باشد. اگر موهای پرپشت و ضخیمی دارید، می توانید به سراغ اپیلاتوری بروید که موچین های بیشتری و موتورهای قوی دارد. به همین ترتیب، اگر احتیاج شما فقط رفع موهای نازک صورت است، می توانید کالایی را انتخاب کنید که به طور خاص برای موهای ظریف یا نرم طراحی شده است.

2. اپیلاتور مرطوب می خواهید یا خشک؟

اگرچه دستگاه های اپیلاتور روی پوست خشک بهتر عمل می نمایند، اما گزینه های مرطوب که می توان از آن ها زیر آب گرم استفاده کرد، به کاهش درد ناشی از اصلاح و تحریک پوست یاری شایانی می نماید. علت این مساله در این است که گرمای آب باعث ترشح هورمون های مسکن طبیعی همانند اندورفین در بدن می گردد، از این رو، بسیاری از مدل های پیشرفته، اپیلاتورهای مرطوب هستند.

در کنار این موارد اگر کالایی مرطوب را انتخاب می کنید بهتر است ساختاری به صورت ارگونومیک داشته باشد و با یک دسته ضد لغزش طراحی شده باشد تا در هنگام استفاده در حمام، از دست لیز نخورد. با این حال، اگرچه مدل های خشک در کارکرد بهینه همچنان جلوتر از مدل های مرطوب هستند اما اگر هنوز به اپیلاسیون عادت نکرده اید، گزینه های مرطوب برترین گزینه برای شما است.

3. تعداد موچین های اپیلاتور را آنالیز کنید

به طور کلی تعداد موچین های دستگاه بر مقدار اثربخشی اپیلاتور تاثیر دارد. به این معنی که هر چه بیشتر، بهتر! اگرچه فرآیند اصلاح کل موهای بدن زمان بر است، اما با این حال، موچین های بیشتر، پهن تر و عمیق تر، این فرآیند را سریع می نماید و این به این معنی است که درد کمتری خواهید داشت زیرا مجبور نخواهید بود یک ناحیه را چندین بار شیو کنید.

در نظر داشته باشید که استاندارد چینش مو در اغلب کالاهایی از برندهای معتبر 0.05 میلی متر است، با این حال گزینه هایی پیشرفته تر با امکان شیو موهایی به مقدار 0.02 میلی متر (دیگر لازم نیست منتظر بیرون آمدن کامل موهای تن خود شوید) هم وجود دارد. در مجموع، کارایی و نتیجه پایانی، تعداد ضربات در لحظه دستگاه و مقدار درد همه به تعداد موچین های کالا بستگی دارد. اما یک نکته مهم در کنار این نکات وجود دارد و آن این است که همه اپیلاتورهایی با موچین بیشتر به درستی موها را نمی چینند! پس برند را نباید فراموش کنید.

5. به تنظیمات سرعت دستگاه دقت کنید

معمولاً به مبتدیان توصیه می گردد که تنظیمات سرعت کمتر را برای تجربه بهتر اپیلاسیون استفاده نمایند. از طرفی باید توجه داشته باشید که نواحی مختلف بدن به سرعت های متفاوتی برای اصلاح احتیاج دارند و شما نمی توانید از سرعت یکسانی برای دست ها و ناحیه بیکینی خود بهره ببرید، زیرا ضخامت پوست و موها با یکدیگر فرق دارد. به همین علت هم خرید مدل هایی با قابلیت تنظیم سرعت به شدت توصیه می گردد.

نواحی ضخیم تر مانند ران ها، پاها یا دست ها، که پوست محکم تری دارند، با تنظیم سرعت بالا به خوبی تمیز می شوند، در حالی که نواحی ای مانند صورت، زیر بغل و خط بیکینی احتیاج به کار با سرعت کم دارند. بنابراین، چه مبتدی چه حرفه ای، همواره بهتر است محصولی را انتخاب کنید که تنظیمات سرعت متفاوتی را برای راحتی در کاربری ارائه می دهد.

5. لوازم جانبی بسیار مهم است

اگرچه درد استفاده از اپیلاتور به مقدار اپیلاسیون نیست، اما این دستگاه هم به مقدار خود درد دارد. در این میان بعضی از محصولات دارای کلاه ماساژور و کلاه تماسی با پوست هستند که درد را تا حدی کاهش می دهد. بعلاوه بعضی از سیستم ها همراه با کلاه، ماساژی با فرکانس بالا ارائه می نمایند که با ایجاد ارتعاشات فعال و ضربه ای به تسکین پوست شما و ارائه یک تجربه اصلاح ملایم یاری می نماید. خریداری مدل هایی با برس تمیز کتنده و سایر لوازم جانبی همواره انتخاب بهتری است.

بعضی از محصولات اصلاح موی بدن خانم ها دارای برس پاک نماینده صوتی و یک پد ویژه ماساژ برای بهبود گردش خون است که به پاکسازی و لایه برداری پوست شما شش برابر بهتر از حالت دستی یاری می نماید. برس پاک نماینده دستگاه می تواند با نوساناتی ریز منافذ پوست شما را عمیقا تمیز کند و پوست را تازه نگه دارد تا حالتی درخشان داشته باشید. به همین دلیل استفاده از کرم ها یا لوسیون های مرطوب نماینده برای عملکرد بهتر توصیه می گردد.

6. مدل های سیمی را ترجیح می دهید یا بی سیم؟

معمولاً اپلیدی هایی از نوع مرطوب با باتری و بدون سیم کار می نمایند، زیرا بیشترین موارد استفاده از آن ها در زیر آب است. به طور برعکس گزینه های خشک می توانند با سیم یا بی سیم باشند. به همین دلیل ضروری است بدانید که اغلب مدل های رده بالای بازار تا 8 ساعت شارژدهی دارند و به طور میانگین مدل های میان رده تا یک الی دو ساعت کم تر قابلیت شارژدهی دارند. در حالی که محصولات سیمی منبع انرژی ثابتی را هنگام اپیلاسیون به شما ارائه می دهند، اپیلاتورهای بی سیم این امکان را برای شما فراهم می نمایند که در هر زمان و هر مکانی بدون منبع برق، اصلاح را انجام دهید.

7. اپیلاتور با نور داخلی خریداری کنید

یکی از مفیدترین ویژگی هایی که بعضی اپیلاتورها ارائه می دهند، ویژگی نور هوشمند داخلی است که به شما یاری می نماید موها را شناسایی کنید تا در حین کار، یک تار مو را هم از دست ندهید. به طور مشابه، بعضی از اپیلاتورها دارای یک چراغ داخلی برای نشان دادن اینکه آیا فشار اعمال شده کافی است یا خیر، هستند.

8. مقدار نویز دستگاه را در نظر بگیرید

اپیلاتورهای پر سر و صدا می توانند برای گوش ناراحت نماینده باشند، به خصوص اگر مجبور باشید 20 تا 30 دقیقه از آن کار بکشید. علاوه بر این، مدل های پر سر و صدا به شما اجازه نمی دهند که روی کار خود تمرکز کنید. بیشتر اپیلاتورهای با تکنولوژی قدیمی پر سر و صدا هستند. با این حال، بسیاری از اپیلاتورهای نو که با تکنولوژی پیشرفته طراحی شده اند، بی صدا هستند و به شما یاری می نمایند اصلاح موهای خود را با آرامش انجام دهید. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که هنگام انتخاب خود، این فاکتور مهم را در نظر گرفته اید.

معرفی پرفروشترین مدل های اپیلاتور

قبل از آغاز این قسمت ضروری است به یاد داشته باشید که برترین مارک ها برای خرید این ماشین اصلاح زنانه شامل برندهای فیلیپس، اپیلاتور براون، پاناسونیک، اپتیما و بابیلیس می گردد که در میان پرفروش ترین های سایت خبرنگاران هم دیده می شوند.

اپیلاتور براون مدل SE 3-170

اپیلاتور براون مدل SE 3-170 اولین محصول آلمانی و پرفروش این راهنمای خرید جامع است که مشخصات آن شامل گارانتی دو ساله، دارای یک سری، سیمی و با ساختاری ارگونومیک و سبک می گردد. اپیلاتور براون مدل SE 3-170 قابل استفاده برای تمامی نقاط بدن به جز صورت است و با بهره مندی از قابلیت تنظیم سرعت در دو حالت و سری ضد زنگ یکی از گزینه های ایدئال با ارزش خرید بالاست.

ست اصلاح موی بدن بانوان سوناکس پرو مدل SN-8988

ست اصلاح موی بدن بانوان سوناکس پرو مدل SN-8988 یکی از گزینه های خوش قیمت سایت است که ویژگی های آن شامل بهره مندی از سری قابل شست وشو، ضدآب، موچین استیل ضدزنگ و همراه با سری اصلاح نماینده، سری تریمر، برس پاکسازی صورت، سری سوهان ناخن و تریمر ابرو می گردد. این محصول قابلیت استفاده در دو حالت خشک و مرطوب را دارد و جزو نمونه هایی با ارزش خرید بالا به شمار می رود.

اپیلاتور فیلیپس مدل BRE225

اپیلاتور فیلیپس مدل BRE225 محصولی باکیفیت و ساخت کشور آلمان است که نوع کارکرد آن زبان زد است. این نوع کالای اصلاح موی بدن خانم ها از نوع خشک، سبک وزن (500 گرمی) و سیمی است و در حالت کلی با وجود دو حالت برای تنظیم سرعت، و سری ای از استیل ضدزنگ گزینه ای مجذوب کننده برای خرید است. البته در نظر داشته باشید که مقدار نویز این نوع کالا بالاست.

اپیلاتور براون مدل Soft Perfection 3170

اپیلاتور براون مدل Soft Perfection 3170 گزینه ای باکیفیت و رده بالاست که مشخصه های آن شامل گارانتی دو ساله، دقت بالا، وزن سبک، قابلیت تنظیم سرعت، سری های قابل شست وشو، دارای ماساژور و موچینی سرامیکی می گردد. از طرفی این مدل اپیلاتور دارای یک سری و پوشش مخصوص نواحی محدود است. بعلاوه این نوع محصول با طراحی ارگونومیکی که دارد، به راحتی در دستان شما قرار می گیرد و موهای زائد بدن را در کمترین زمان ممکن رفع می نماید.

اپیلاتور براون مدل SE3-270

یکی دیگر از محصولات برند براون، اپیلاتور براون مدل SE3-270 است. این نوع ماشین اصلاح موهای زائد از نوع برقی است و برای محیط های خشک طراحی شده است. SE3-270 وزنی بسیار کم در حد 150 گرم دارد و با وجود یک چراغ بر روی ساختار بدنه به افزایش دقت اصلاح موها یاری می نماید. از جمله دیگر مشخصات این محصول امکان تنظیم سرعت و بهره مندی از سری تریمر است.

اپیلاتور جیمی مدل 7003 کد 700

اگر در پی کالایی ضدآب و حرفه ای هستید، ما به شما خرید اپیلاتور جیمی مدل 7003 کد 700 را پیشنهاد می کنیم. این نوع کالای اصلاح دارای 30 موچین در ساختار خود است که همین مساله هم افزایش دقت کار و قدرت بالای موتور آن را نمایش می دهد. از طرفی اپیلاتور جیمی مدل 7003 کد 700 دارای 5 مدل سری مختلف برای اصلاح بخش های مختلف بدن است. این کالا جزو محصولات شارژی به شمار می رود و به همراه قابلیت تنظیم سرعت، دو ساعت شارژدهی و چراغ داخلی برترین گزینه برای خانم های حرفه ای در کار با چنین ابزارهایی است.

اپیلاتور براون مدل silk.epil3

اپیلاتور براون مدل silk.epil3 یکی دیگر از محصولات پرفروش خبرنگاران با موچینی ضدزنگ، سری قابل شست وشو، امکان تنظیم سرعت، چراغ داخلی به منظور افزایش دقت کار، وزن پایین، طراحی ارگونومیک برای راحتی در به دست گرفتن و با دو سال گارانتی است.

ماشین اصلاح موی بدن بانوان سانفورد مدل SF1924LSR

ماشین اصلاح موی بدن بانوان سانفورد مدل SF1924LSR گزینه ای با باتری قابل شارژ داخلی است که در صورت شارژ کامل آن به مدت 8 ساعت به خوبی کار می نماید. این ماشین اصلاح مخصوص خانم ها دارای تیغه ی استیل ضدزنگ است و مقاومت آن را در برابر زنگ، خوردگی و فرسودگی بسیار بالاست. به طور کلی تعداد سری های این کالا یک عدد است و با وجود وزنی در حدود 100 گرم یکی از اپیلاتورهای محبوب به شمار میرود.

اپیلاتور وی جی ار مدل V-726

آخرین گزینه ی مدنظر ما در این راهنمای خرید، اپیلاتوری مقرون به صرفه قیمت نسبت به سایر رقبا است که کیفیت مناسبی را هم به کاربر ارائه می نماید. اپیلاتور وی جی ار مدل V-726 کالایی شارژی با قابلیت شارژدهی تا 8 ساعت است و وزنی به مقدار 148 گرم دارد. این نوع دستگاه اصلاح همراه با یک عدد کابل شارژ، یک عدد برس تمیزنماینده و یک عدد درپوش به بازار عرضه شده است و با توجه به ویژگی هایی که دارد می تواند انتخابی مقرون به صرفه و معقول برای خرید باشد.

منبع: BRAUN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 5010

به "راهنمای خرید اپیلاتور؛ هر آنچه قبل از خرید باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید اپیلاتور؛ هر آنچه قبل از خرید باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید