دانشگاه بیرجند در ردیف دانشگاههای سبز دنیا نهاده شد

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران/خراسان جنوبی دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه بیرجند گفت: با همت شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه بیرجند و با همکاری دفتر همکاری های بین الملل دانشگاه، نام پر افتخار دانشگاه بیرجند برای اولین بار در فهرست دانشگاه های سبز دنیا نهاده شد.

دانشگاه بیرجند در ردیف دانشگاههای سبز دنیا نهاده شد

سامان فرزین اظهار کرد: دانشگاه بیرجند براساس نظام رتبه بندی گرین متریک(2020) برای اولین بار در میان دانشگاه های سبز دنیا نهاده شد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند، وی اضافه کرد: دانشگاه بیرجند برای اولین سال در میان دانشگاه های سبز دنیا نهاده شد.

فرزین گفت: دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی گرین متریک رتبه 26 کشور را کسب کرد.

دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه بیرجند به حضور 41 دانشگاه از کشورمان در این رتبه بندی اشاره نمود و بیان داشت: در این رتبه بندی 912 دانشگاه از سراسر دنیا حضور داشتند و دانشگاه بیرجند در میان دانشگاه های دنیا رتبه 635 را به دست آورد.

وی حضور دانشگاه بیرجند را در این رتبه بندی حاصل کوشش تمامی دانشگاهیان مطرح نمود و ادامه داد: برای حضور در این رتبه بندی، اقدامات دانشگاه توسط دفتر همکاری های علمی و بین المللی و شورای راهبری مدیریت سبز به نظام رتبه بندی گرین متریک ارسال شد.

فرزین با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای ارتقای صندلی دانشگاه در جمع دانشگاه های سبز دنیا، گفت: بنا داریم در دو سال آینده(سال 1401) صندلی دانشگاه را به رتبه 10 دانشگاه های کشور ارتقا دهیم.

وی گفت: این رتبه بندی باهدف ارائه چشم انداز جامع از شرایط و سیاست های مرتبط با محیط زیست وتوسعه پایدار در دانشگاه های مختلف راه اندازی شده است و از شش شاخص کلیدی محیط زیست و زیرساخت، انرژی وتحقیقات اقلیمی ، مدیریت پسماند ، آب ، حمل ونقل، آموزش برای رتبه بندی استفاده می نماید.

دبیر شورای راهبری مدیریت سبز گفت: سال ها است دنیا با مسائل و مسائل زیاد زیست محیطی مانند گرم شدن کره زمین، کمبود منابع آبی، افزایش گازهای گلخانه ای و کاهش منابع طبیعی روبرو است که برای جلوگیری از بروز چنین مسائلی آموزش عالی و فعالیت های تحقیقاتی مراکز دانشگاهی می توانند نقش بسزایی در توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست داشته باشند.

فرزین ادامه داد: گرین متریک ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست گذاران در محیط های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از ده هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه بندی ارزیابی می گردد که فهرست مؤسسات برتر بر روی سایت http://greenmetric.ui.ac.id منتشر می گردد.

دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه بیرجند بیان نمود: مشارکت در رتبه بندی گرین متریک گامی در جهت فعالیت های بین المللی سازی دانشگاه ها، معرفی آنها به سایر دانشگاه ها و برجسته کردن اهمیت موضوع پایداری، مسائل محیط زیستی و چالش هایی مانند فرایند گرم شدن زمین، بهره برداری بیش از حد از منابع، وابستگی به منابع نفتی و کمبود آب و غذا در سطح دنیای است.

فرزین یادآور شد: این نظام رتبه بندی با هدف ترویج پایداری در آموزش عالی، از سال 2010 اقدام به ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه های دنیا بر اساس معیارها و شاخص های مرتبط با مسایل زیست محیطی در دانشگاه ها نموده است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2985

به "دانشگاه بیرجند در ردیف دانشگاههای سبز دنیا نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه بیرجند در ردیف دانشگاههای سبز دنیا نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید