خبرنگاران خدمات رسانی به روستاییان راه حل کاهش حاشیه نشینی در بوکان است

به گزارش یزد بلاگ، مهاباد- خبرنگاران- نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات رسانی بهتر به روستاییان، راه چاره اساسی برای کاهش حاشیه نشینی در شهرها و جلوگیری از خالی شدن بعضی از روستاها در این شهرستان است.

خبرنگاران خدمات رسانی به روستاییان راه حل کاهش حاشیه نشینی در بوکان است

انور حبیب زاده روز چهارشنبه در جلسه آنالیز طرح های گازرسانی در بوکان اضافه نمود: در این شهرستان، تعداد زیادی از روستاها به دلیل عدم ارایه خدمات و برنامه ریزی اصولی خالی از سکنه شده و اگر به روستاها توجه می شد، مشکل حاشیه نشینی در بوکان به وجود نمی آمد.

وی با انتقاد از عملکرد شرکت گاز در بوکان اضافه نمود: فرایند گازرسانی در مناطق روستایی این شهرستان از میانگین استانی کمتر است و این امر می طلبد کوشش برای گازرسانی به روستاهای بوکان شتاب بیشتری بگیرد.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بوکان از کاروان توسعه گاز محروم شده است، اضافه نمود: با منابع گازی که در سطح کشور وجود دارد، این عقب افتادگی قابل قبول نیست و باید با کوشش مسوولان استانی و شهرستانی این امر جبران گردد.

چالدران و سردشت کم برخوردارترین شهرستان های آذربایجان غربی از لحاظ گازرسانی هستند

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه گازرسانی به روستاهای آذربایجان غربی سه برابر شده است، گفت: در سطح استان، شهرستان چالدران در شمال استان و شهرستان سردشت در جنوب استان از کم برخودارترین شهرستان های آذربایجان غربی از لحاظ گازرسانی هستند که مهم ترین علت آن بافت کوهستانی آن است.

علیرضا شیخی ادامه داد: هم اکنون 71 درصد از جمعیت روستایی از روستاهای آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره مند هستند و در کوشش هستیم که میزان بهره مندی جمعیت روستایی با کوشش بیشتری با توجه به شرایط مالی دولت شتاب بیشتری بدهیم.

وی در مورد گازرسانی به شهرهای استان اضافه نمود: هم اکنون از مجموع 46 شهر استان کار گازرسانی به 42 شهر صورت گرفته که از چهار شهر باقی مانده نیز سه شهر در دست اجراست و تنها شهر قطور مانده که درصدد پیمان سپاری آن در آینده هستیم.

سرپرست فرمانداری بوکان گفت: در حال حاضر کار گازرسانی به 58 روستای شهرستان بوکان به اتمام رسیده و گازرسانی به 51 روستا در دست اقدام است که کار بعضی از طرح ها به کندی پیش می رود.

لقمان خسروپور با بیان اینکه گازرسانی به 22 روستا نیز آماده پیمان سپاری است، گفت: علاوه بر این روستاها بعضی مراکز صنعتی از جمله کارخانه آسفالت شهرداری، کشتارگاه صنعتی مرغ،کارخانه دام وطیور و کارخانه بازیافت زباله شهرداری نیازدارند که کار گازرسانی برای آنها انجام گردد.

بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1840

به "خبرنگاران خدمات رسانی به روستاییان راه حل کاهش حاشیه نشینی در بوکان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خدمات رسانی به روستاییان راه حل کاهش حاشیه نشینی در بوکان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید