خبرنگاران حناچی: ظرفیت ناوگان عمومی پایتخت باید 3 برابر گردد

به گزارش یزد بلاگ، تهران- خبرنگاران- شهردار تهران بیان کرد: برای رعایت فاصله اجتماعی ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی باید 3 برابر افزایش پیدا کند.

خبرنگاران حناچی: ظرفیت ناوگان عمومی پایتخت باید 3 برابر گردد

به گزارش روز یکشنبه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران؛ پیروز حناچی در جلسه شورای ترافیک تهران، درباره رعایت نشدن فاصله اجتماعی در ساعات اوج مسافر در ناوگان مترو و اتوبوسرانی، گفت: برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی در مترو به سه برابر ناوگان فعلی احتیاج است.

وی با اشاره به استقرار غرفه های فروش ماسک در تمامی ایستگاه های مترو و 60 پایانه و ایستگاه اتوبوس، گفت: درحال حاضر غرفه های فروش ماسک در تمامی ایستگاه های مترو درحال فعالیت هستند و بیش از 95 درصد مردم بدون اجبار از ماسک استفاده می نمایند که با تشدید اجبار بیشتر به طور صد در صد هم این موضوع رعایت خواهد شد.

به گفته حناچی، با وجود این غرفه ها دیگر بهانه نبود ماسک برای مسافران وجود ندارد که البته آمار استفاده از ماسک در مناطق شمال و جنوب شهر تهران متفاوت است.

وی درباره افزایش آمار تاکسیرانان مبتلا به ویروس کرونا، بیان نمود: تاکسی برعکس مدلی که در دنیا به عنوان یک وسیله گران شناخته می گردد و به عنوان یک مد حمل و نقل عمومی درنظر گرفته نمی گردد، در تهران حدود 23 تا 25 درصد از حمل و نقل عمومی را تاکسی ها و شخصی ها تشکیل می دهند و باحداکثر تراکم ممکن هم فعالیت دارند.

شهردار تهران ادامه داد: علت افزایش آمار مبتلایان در تاکسیرانی نیز همین است؛ در این باره می توان با انجام تمهیدات فیزیکی از جمله ارائه ملزومات بهداشتی و نصب جداسازها و همچنین اطلاع رسانی آموزشی و فرهنگی به تاکسیرانان، آمار مبتلایان را کاهش داد.

وی تاکید نمود: پایتخت تا مدت ها درگیر کرونا خواهد بود که یکی از تبعات لغو طرح ترافیک، افزایش سفرهای غیر لازم است.

بدستور رییس جمهوری و شهردار تهران طرح اجباری شدن استفاده از ماسک مسافران در ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت از امروز - یکشنبه 15 تیرماه با سخت گیری بیشتری در حال انجام است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1635

به "خبرنگاران حناچی: ظرفیت ناوگان عمومی پایتخت باید 3 برابر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حناچی: ظرفیت ناوگان عمومی پایتخت باید 3 برابر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید