خبرنگاران بودجه 1400 در راستا تحقق دولت الکترونیک

به گزارش یزد بلاگ، تهران- خبرنگاران- توسعه دولت الکترونیک از مهم ترین اولویت های دولت های یازدهم و دوازدهم بوده به طوری رییس جمهوری بارها بر آن تاکید نموده و در بودجه 1400 نیز منابعی برای آن در نظر گرفته شده است.

خبرنگاران بودجه 1400 در راستا تحقق دولت الکترونیک

به گزارش خبرنگاران، هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عملیاتی شدن سامانه جامع تجارت برای مبارزه با فساد اطلاع داد. سامانه جامع تجارت یکی دیگر از دستاوردهای دولت الکترونیکی در دولت دوازدهم است که وارد مرحله عملیاتی شد.

محمدجواد آذری جهرمی تاکید نمود این سامانه با اژدهای هفت سر فساد بوسیله جلوگیری از قاچاق، شفافیت آمار تجارت و تسهیل خدمات برای بازرگانان مبارزه خواهدکرد.

پس از آن بود که رییس دولت دوازدهم، توسعه دولت الکترونیک و شرکت های دانش بنیان را جزو برنامه های مهم این دولت برشمرد و اظهارکرد: دولت میخواهد برنامه های دولت الکترونیک را تا انتها 1400 به ثمر برساند. افتتاح سامانه جامع تجارت، گام بزرگی در راستای مبارزه با فساد، پیش بینی درست برای احتیاجمندی های مردم، کنترل همه انبارها، سرعت یافتن کار گمرک، بانک مرکزی و صمت از پنجره واحد از دستاوردها است.

رییس جمهوری با بیان این که بخش عمده این سامانه در نهم آذرماه افتتاح شد و بخش دیگر آن بهمن ماه سال جاری و بخش سوم و نهایی آن هم در انتها سال افتتاح می گردد، خاطر نشان کرد: امیدواریم تا انتها سال سامانه جامع تجارت فعال گردد.

سامانه جامع تجارت ایران یکی از برنامه های دولت در راستای اجرای برنامه های دولت الکترونیک است که علاوه بر کاهش پیچیدگی ها، تسهیل و تسریع در انجام امور تجارت بین الملل، باعث کاهش فساد در اقتصاد و تجارت نیز می گردد. این سامانه، یک مکانیسم تسهیل کننده برای انجام امور بازرگانی است که پیچیدگی های تجارت بین الملل را حل خواهد نمود.

سامانه تجارت خارجی، سامانه تجارت داخلی، سامانه نیما، سامانه شناسه کالا، گواهی امضا الکترونیک، سامانه انبارها، سامانه مجوزها، سامانه شناسه رهگیری، سامامه همتا، سامانه ضوابط تجاری از جمله مهم ترین زیرسامانه های این سامانه جامع به شمار می فرایند.

سامانه جامع تجارت از مهم ترین گام های دولت برای تحقق دولت الکترونیک بوده است.

توسعه خدمات الکترونیکی در بودجه 1400

پس از تاکید رئیس جمهوری بر تکمیل زنجیره دولت الکترونیکی در بودجه 1400، مبلغ پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل دولت الکترونیک تخصیص پیدا کرد. بر اساس بودجه سال 1400، پروژه های دولت الکترونیک و توسعه خدمات الکترونیکی با بودجه پنج هزار میلیارد ریالی از محل اعتبارات وزارت ارتباطات انجام و تکمیل خواهد شد.

براساس تبصره 18 ماده واحده لایحه بودجه سال 1400 که هفته گذشته به مجلس تقدیم شد، وزارت ارتباطات اجازه دارد تا مبلغ پنج هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات خود را صرف تکمیل و انجام پروژه های دولت الکترونیک کند.

علاوه براین در تبصره 18 ماده واحده لایحه بودجه سال 1400 به وزارت ارتباطات اجازه داده می گردد از طریق سازمان توسعه ای و شرکت های تابعه خود در چارچوب ماده 27 -قانون الحاق بعضی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات اقتصادی دولت (2) به منظورانجام پروژه های دولت الکترونیک و توسعه خدمات الکترونیکی از جمله موضوع ماده 69 قانون برنامه ششم توسعه اقدام کند.

منابع مورد احتیاج برای سرمایه گذاری بخش دولتی تا مبلغ پنج هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت ارتباطات، فناوری اطلاعات و منابع داخلی شرکت های تابعه با تایید سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می گردد و از محل ردیف 149000 جدول شماره 7 (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) این قانون به مصرف می رسد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2914

به "خبرنگاران بودجه 1400 در راستا تحقق دولت الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بودجه 1400 در راستا تحقق دولت الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید