جایزه آسترید لیندگرن 2020 به یک تصویرگر رسید

به گزارش یزد بلاگ، جایزه 400 هزار دلاری آسترید لیندگرن ـ به عنوان گران ترین جایزه در حوزه ادبیات کودک دنیا ـ در سال 2020 به یک تصویرگر اهل کشور کره جنوبی رسید.

جایزه آسترید لیندگرن 2020 به یک تصویرگر رسید

به گزارش خبرنگاران، هی-نا بک، تصویرگر 48 ساله از کره جنوبی پیروز به کسب جایزه مهم ادبیات کودک یادبود آسترید لیندگرن در سال 2020 شد.

او یکی از شناخته شده ترین هنرمندان در عرصه تصویرگری کتاب در کره جنوبی است که در حوزه فیلم های انیمیشن نیز سابقه فعالیت دارد و به دلیل سبک خاص در ساخت مجسمه های مینیاتوری دست ساز و عکاسی از آنها برای استفاده در تصویرگری شناخته شده است.

هی-نا بک تا به امروز 13 عنوان کتاب مصور منتشر نموده است که بعضی از آنها به زبان های دیگر نیز ترجمه شده اند. یکی از کتاب های پیروز او با عنوان نان ابری در سال 2011 به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

سال جاری در مجموع 237 نامزد از 68 کشور دنیا برای کسب جایزه 400 هزار پوندی ادبیات کودک و نوجوان آسترید لیندگرن در سال 2020 با یکدیگر رقابت پرداختند که در این میان 46 درصد از نامزدهای این جایزه ادبی را زنان، 41 درصد را مردان و 13 درصد را نیز سازمان ها و نهادهای ادبی تشکیل می دادند.

در ایران نیز شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان که امتیاز معرفی نامزد برای دریافت این جایزه را دارا هستند، سال جاری 10 نامزد را به این توضیح به این جایزه معرفی نموده بودند: شورای کتاب کودک (نهاد ادبی)، فرهاد حسن زاده (نویسنده)، مهدی حجوانی (مروج کتاب خوانی)، جمشید خانیان (نویسنده)، کتابخانه های سیار روستایی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان (نهاد ادبی)، هوشنگ مرادی کرمانی (نویسنده)، طرح با من بخوان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها (نهاد ادبی)، فرشید شفیعی (تصویرگر)، محمدرضا شمس (نویسنده) و علی اصغر سیدآبادی (مروج کتاب خوانی).

ناهید کاظمی (تصویرگر) نیز مشترکا از سوی کانادا و ایران به عنوان نامزد جایزه لیندگرن معرفی شده است.

جایزه یادبود 400 هزار پوندی آسترید لیندگرن به مناسبت عظیمداشت نویسنده مطرح سوئدی و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان دنیا از سال 2002 توسط دولت سوئد بنیان نهاده است و به عنوان عظیم ترین و گران ترین جایزه ادبیات بچه ها و نوجوانان در دنیا به یک شخصیت با نهاد ادبی اعطا می گردد که دارای کیفیت بالای هنری و ارزش های انسانی هم تراز با آسترید لیندگرن باشد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 865

به "جایزه آسترید لیندگرن 2020 به یک تصویرگر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه آسترید لیندگرن 2020 به یک تصویرگر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید