از رتبه دهم کرمانشاه در امنیت سرمایه گذاری، برای ایجاد اشتغال استفاده گردد

به گزارش یزد بلاگ، هفتاد و یکمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با آنالیز مسائل صنعت ساختمان، مسائل داروخانه های کرمانشاه با شهرداری و ارائه گزارشی از شرایط امنیت سرمایه گذاری در استان برگزار گردید.

از رتبه دهم کرمانشاه در امنیت سرمایه گذاری، برای ایجاد اشتغال استفاده گردد

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در این جلسه با اشاره به پیگیری برای کلان شهر شدن کرمانشاه از سال 1397، اظهار کرد: هدف از کلان شهر شدن کرمانشاه ارتقا معیشت و عایدی سرانه مردم و ایجاد ارزش اضافه نموده بیشتر برای شهر بود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه از همان زمان این نگرانی وجود داشت که کلان شهری در حد یک نام باقی بماند، اضافه نمود: استفاده از ظرفیت های کلان شهری نیازمند وجود شورای تخصصی و یک شهردار قدرتمند است.

وی با بیان اینکه شهردار پیشین کرمانشاه اقدامات خوبی انجام داد اما نباید فراموش کنیم وارث مجموعه ای بود که باید 80 درصد توان خود را برای کسب عایدی و پرداخت ماهیانه 43 میلیارد تومان حقوق قرار می داد، تأکید کرد: اکنون شورای نو باید به فکر انتخاب شهرداری باشد که بتواند از ظرفیت کلان شهر بودن کرمانشاه برترین استفاده را ببرد.

بازوند معتقد است: کلان شهر کرمانشاه می تواند مرکز غرب کشور و بازار بزرگی برای استان های هم جوار باشد و اگر از این ظرفیت استفاده کنیم نتیجه آن را در عایدی و اشتغال مردم خواهیم دید.

استاندار کرمانشاه از درخواست بازنگری طرح جامع شهر کرمانشاه اطلاع داد و اسم کرد: چندی قبل این درخواست را به وزارت راه و شهرسازی ارائه دادیم و حتی حاضر بودیم اعتبارات را مشخص کنیم تا مشاوره طرح از سوی ما انتخاب گردد که چندان مورد موافقت نبود.

وی اظهار داشت: هم اکنون مشاور برای اصلاح طرح تفصیلی شهر کرمانشاه انتخاب شده و یک سال است روی پروژه کار می نماید، اما اینکه فعالان بخش خصوصی صنعت ساختمان از این ماجرا بی خبرند نشان دهنده ضعف است.

بازوند گفت: ضروری است از ظرفیت و نظر بخش خصوصی که سهم بسزایی از اقتصاد ساختمان استان را در اختیار دارند، برای اصلاح طرح جامع شهر کرمانشاه استفاده گردد.

به گفته استاندار کرمانشاه اینکه مردم طرح جامع تفصیلی قبلی را نپذیرفته بودند و مجبور به انجام بعضی تخلفات شدند نشان می دهد این طرح ایراداتی داشته که باید در طرح نو مرتفع گردد.

شهر فروشی به بهانه کمسیون ماده 100 تخلف است

مشکل دیگری که استاندار کرمانشاه از آن انتقاد کرد تبدیل شدن کمیسیون ماده 100 به منبع عایدیی برای شهرداری بود و اضافه نمود: اینکه شهرداری با کسب عایدی از کمیسیون ماده 100 جسم شهر را می فروشد، تخلف است.

وی تأکید کرد: مشکل جدی تر اینجاست که گاهی شهرداری خود به کسانی که قصد ساخت وساز دارند گرای تخلف می دهد و به آنها پیشنهاد می نماید که اگر تخلف دارند در کمیسیون ماده 100 با پرداخت پول از آن چشم پوشی می گردد.

معماری شهر نیازمند پوست اندازی

موضوع دیگری که استاندار به آن اشاره نمود نامناسب بودن معماری شهر کرمانشاه بود که متناسب با طراحی های نو نیست و اضافه نمود: اینکه قرار باشد ساختمان ها فقط مانند قوطی کبریت روی هم بالا برود، منسوخ شده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در ساختمان سازی باید به طرح های پیشرفته شهرهای هم جوار دقت کنیم، تأکید کرد: شیوه شهرسازی در کرمانشاه نیازمند پوست اندازی جدی است.

وی از نمای نامناسبی که برای بسیاری از ساختمان های شهر انتخاب می گردد انتقاد کرد و ادامه داد: این نماهای سنگی سنگین در شرایط بحران مانند زلزله فاجعه آفرین است.

کرمانشاه دهمین استان امن ایران برای سرمایه گذاری

به گفته مدیرکل امور مالی و دارایی استان کرمانشاه، این استان دهمین استان کشور از نظر امنیت سرمایه گذاری است.

امیرحمزه حیدریان با بیان اینکه دفتر مطالعات مالی مرکز پژوهش های مجلس به صورت مستمر ریسک سرمایه گذاری را در کشور و استان های مختلف ارزیابی می نماید، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارشات، کرمانشاه دهمین استان امن کشور از نظر سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: این شاخص بر اساس 38 مؤلفه شامل تعدادی مؤلفه آماری و تعدادی مؤلفه پیمایشی مشخص می گردد.

مدیرکل امور مالی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه از نظر مؤلفه های آماری رتبه ششم کشور را از نظر امنیت سرمایه گذاری دارد، تأکید کرد: از نظر شاخص های پیمایشی هم در صندلی هفدهم کشور قرار گرفتیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به کسب رتبه دهم از سوی استان کرمانشاه در زمینه امنیت سرمایه گذاری، اضافه نمود: این موضوع باید به وسیله رسانه ها و خصوصاً فضای مجازی به مردم اطلاع رسانی گردد.

بازوند اسم کرد: اگر کرمانشاه رتبه پایینی در زمینه ریسک سرمایه گذاری داشت در همه جا آن را منتشر می کردند، اما اکنون که این شرایط مناسب را داریم کمتر به آن پرداخته شده است.

وی صندلی کرمانشاه در زمینه مناسب بودن امنیت سرمایه گذاری را نقطه عطفی برای ورود سرمایه و یاری به اشتغال استان دانست و اضافه نمود: از تمام کسانی که در این راه زحمت کشیدند، قدردانی می کنم.

دغدغه های صنعت ساختمان کرمانشاه

در ادامه این جلسه رئیس انجمن صنعت ساختمان استان کرمانشاه هم به بیان دغدغه های این بخش پرداخت.

احسان شادفر با اشاره به اینکه سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال نزدیک به هشت هزار میلیارد تومان در بخش ساختمان کرمانشاه سرمایه گذاری می نمایند، گفت: با این وجود هنوز نمایندگان این بخش در جلسات تصمیم گیری درباره مسکن دعوت نمی شوند.

وی تأکید کرد: این در حالی است که یک سوم اشتغال و اقتصاد کرمانشاه معمولاً در بخش مسکن است و باید به این بخش توجه ویژه گردد.

شادفر سپس به مسائلی که بخش ساختمان استان با آن روبرو است اشاره نمود و پایین بودن عمر ساختمان ها نسبت به استانداردها را از جمله این موارد دانست.

رئیس انجمن صنعت ساختمان استان کرمانشاه، میانگین عمر ساختمان ها در کرمانشاه حدود 25 ساله اسم کرد و اضافه نمود: علت پایین بودن عمر ساختمان ها، مسائل کیفیت مصالح، عدم آموزش مستمر استادکاران و ... است.

رئیس انجمن صنعت و ساختمان استان کرمانشاه با بیان اینکه حل مسائل بخش ساختمان نیازمند راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت است، اضافه نمود: در بخش راهکارهای کوتاه مدت مقرر شد شعبه ویژه سرمایه گذاران خوش نام ساختمان در شهرداری کرمانشاه برای رسیدگی بهتر به امور آنها ایجاد گردد.

شادفر در نظر گرفتن تراکم شناور را از دیگر راهکارهایی دانست که می تواند به کاهش مسائل صنعت ساختمان کرمانشاه یاری کند و اضافه نمود: اما برای حل بلندمدت این مسائل قطعاً نیازمند اصلاح طرح تفصیلی شهر هستیم.

نماینده انجمن داروسازان کرمانشاه هم در ادامه این جلسه به اخذ تعرفه های میلیونی از سوی شهرداری کرمانشاه انتقاد کرد.

در خاتمه این نشست استاندار کرمانشاه با ارائه تندیس و لوح تقدیر، از زحمات اتاق کرمانشاه و کیوان کاشفی، رئیس این اتاق برای همراهی همیشگی مردم خصوصاً در ایام زلزله تقدیر و از حس نوع دوستی اتاق کرمانشاه ابراز خرسندی کرد.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4472

به "از رتبه دهم کرمانشاه در امنیت سرمایه گذاری، برای ایجاد اشتغال استفاده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از رتبه دهم کرمانشاه در امنیت سرمایه گذاری، برای ایجاد اشتغال استفاده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید