ارتباط مستقیم بندری بین خرمشهر و بنادر عراقی ایجاد شد

به گزارش یزد بلاگ، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: به منظور کنترل و ایمنی آبراه اروندرود در تمام عملیات های دریایی، ارتباط مستقیم بین بندر خرمشهر و بنادر عراق ایجاد شد.

ارتباط مستقیم بندری بین خرمشهر و بنادر عراقی ایجاد شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، نورالله اسعدی پنجشنبه 15 خرداد با اشاره به افزایش تردد شناور به مقاصد کشور عراق و بین المللی بودن آبراه اروند، اضافه نمود: به منظور کنترل هرچه بهتر ایمنی آبراه اروند و هماهنگی در تمام عملیات های دریایی در صورت انجام اقدامات مؤثر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد ارتباط مستقیم بندر خرمشهر با بنادر عراق شاهد کنترل هرچه بهتر ایمنی آبراه و هماهنگی در عملیات های دریایی خواهیم بود.

وی در مورد توقف شناورهای برگشتی صادراتی بعد از کرونا از کشورهای حاشیه خلیج فارس در بندر خرمشهر، استان خوزستان گفت: شناورهای برگشتی حامل کالاهای صادراتی به دلیل شیوع کرونا اجازه ورود به کشور کویت نیافتند و پس از بازگشت به مدت چند ماه در اسکله های بندر خرمشهر بلاتکلیف بودند که با هماهنگی ایجادشده این شناورها تخلیه و کالاهای آن ها در حال بسته بندی مجدد برای انجام صادرات در قالب کانتینر است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در مورد لزوم تخصیص بودجه به ادارات کل به منظور تهیه مقدمات بازگشت دریانوردان به وطن بیان نمود: ضروری است مطابق با بند ج از ماده شماره 2 و ماده شماره هشت دستورالعمل بازگشت به وطن دریانوردان مصوب هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی این بودجه اختصاص داده گردد.

اسعدی همچنین درباره تسریع در خارج سازی عظیم ترین مغروقِ باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در آبراه اروند گفت: یکی از مهم ترین معضلاتی که بندر خرمشهر با آن روبرو است وجود عظیم ترین مغروقِ زمان جنگ در اسکله رورو این بندر و استفاده نکردن از این اسکله است.

وی اضافه نمود: در صورت خارج سازی این مغروقِ صادرات یخچالی از بندر خرمشهر با شناورهای رورو در قالب خط منظم امکان پذیر است.

بندر خرمشهر با برخورداری از 20 پست اسکله، 230 هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار دریافت در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل ونقل چندوجهی و اتصال به کریدور بندر امام خمینی (ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می گردد و به دلیل موقعیت راهبردی و نزدیکی به بازار پرمصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی از مهم ترین بنادر تجاری کشور درزمینهٔ صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1445

به "ارتباط مستقیم بندری بین خرمشهر و بنادر عراقی ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط مستقیم بندری بین خرمشهر و بنادر عراقی ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید