آلمان نیروهای خود در عراق را به 500 نفر کاهش می دهد

به گزارش یزد بلاگ، کابینه دولت فدرال آلمان امروز (چهارشنبه) درباره کاهش نیروهای امنیتی مستقر در خاک عراق به 500 نیرو تصمیم گیری کرده است.

آلمان نیروهای خود در عراق را به 500 نفر کاهش می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، دولت آلمان می خواهد شمار نیروهای خود در عملیات عراق را به حداکثر 500 نفر کاهش دهد. کابینه دولت فدرال آلمان روز چهارشنبه دراین باره تصمیم گیری کرد.

حدود 700 نیروی آلمانی در عراق مستقر هستند. بعد از بازگشت هواپیماهای شناسایی تورنادوی آلمانی از خاک عراق حالا دولت آلمان می تواند نیروهای خود را بیش از این کاهش دهد. آلمان به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در عراق حضور دارد.

آنگرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان در این باره گفته است: داعش همچنین در دوران بحران کرونا فعالیت های تروریستی خود را در پیش می گیرد. فشار نظامی روی داعش باید حفظ شود.

وی تداوم آموزش نیروهای امنیتی عراقی از طریق نیروهای ائتلاف نظامی ناتو را خواسته دولت عراق دانست.

وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که کشورش با این مصوبه جدید سهم درخور و مناسبی را در این راستا ایفا خواهد کرد.

مجلس آلمان در ماه مارس درباره یک طرح تکمیلی برای عقب نشینی و برخی تغییرات در ماموریت نیروهای آلمانی در عراق تصمیم گیری کرد. وظایف درج شده در این طرح تکمیلی در صورت تصویب مجلس برای یک سال دیگر تمدید می شود.

آلمان اعلام کرده که به فعالیت های آموزشی خود به صورت رسمی در عراق ادامه خواهد داد اما به دلیل همه گیری بحران کرونا محدودیت هایی در این راستا ایجاد خواهد شد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2173

به "آلمان نیروهای خود در عراق را به 500 نفر کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان نیروهای خود در عراق را به 500 نفر کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید